Kas ir stratēģijas esence un pamata kodols? Un kas ir "Strategy of NO" ?
1. janvāris, 2022 pl. 0:00
Zīmīgi, ka tieši kā pirmo ierakstu mūsu mājas lapā mēs vēlamies veltīt vieniem no fundamentālākajiem jautājumiem biznesā – ar ko sākt, kā turpināt un kuru ceļu izvēlēties nākotnē?
Lai padarītu sarežģītas lietas vienkāršas, bet ne vienkāršākas – stratēģijas pamata esenci mēs vēlamies demonstrēt ar kodolīgu ideju, kura definēta no menedžmenta akadēmiskās teorijas, kā arī no biznesa praktiskās darbības puses. Tieši tāpēc citējam divus spožus 20/21 gadsimta prātus organizāciju vadībā :
Maikls Porters ir 20 grāmatu un neskaitāmu rakstu autors biznesa stratēģijas, ekonomikas un sociālo jautājumu jomā. Populārākie darbi: Competitive Strategy, Competitive Advantage, Competitive Advantage of Nations, and On Competition. Maikls Porters ir arī dibinātājs Stratēģijas un Konkurētspējas institūtam, kurš nodarbojas ar akadēmisko izpēti.
Tulkojums – stratēģijas pamatā ir izvēlēties – kas netiks darīts un kurā virzienā mēs nedosimies.
Iemesls – kāpēc Stīvs Džobss spēja padarīt Apple par vienu no pelnošākajiem uzņēmumiem ar lielāko tirgus un zīmola vērtību – bija tīrs fokuss uz pamata produktu un kategorijām, kas bieži vien nozīmēja – atteikties pat no pelnošiem vai papildus produktiem. Atbildot uz jautājumu par panākumiem un mērķu sasniegšanu, bieži viņš ir teicis:
MĒS ESAM VIENLĪDZ LEPNI PAR TO, KO MĒS DARĀM – TIEŠI TĀPĀT KĀ ARĪ LEPOJAMIES AR TO, KO IZVĒLAMIES NEDARĪT.
Tulkojums – Stratēģija nozīmē tikt skaidrībā – kas ir tas, kas nav jādara un uz ko uzņēmums nefokusēsies.